אודות אסף פאיט

אסף פאיט – רפואות מסורתיות לילדים ומבוגרים.

מלווה תהליכי ריפוי באמצעות ייעוץ בנושאים של תזונה ואורח חיים ברוח הרפואה הסינית, האיור-ודה והמקרוביוטיקה, דיקור סיני בשיטת הגזעים והענפים, צמחי מרפא סיניים ואיור-ודיים, טיפולי מגע, שימון וייזוע, שמנים אתרים ופרחי באך.

חבר בעמותה לרפואה סינית עתיקה, חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי.

מילדות ידעתי שאני רוצה להיות רופא. כשילד נפצע במגרש או בשכונה, היה נוצר מעגל של סקרנים סביב הפצוע, והיו אלו שניגשו לעזור. אני הייתי מאלו שכרעו ברך לעזור. אך כשסיימתי את השירות הצבאי בגיל 22, לא נרשמתי ללימודי רפואה. באותו זמן לא האמנתי שאני מסוגל ללמוד רפואה ולהיות רופא, ובעצם לא היה לי כיון בחיים אז חיפשתי לברוח, לרוץ אל ההרים…

נרשמתי ללימודי מדעי המחשב ונסעתי למזרח במטרה לחזור לתחילת שנת הלימודים. זה לא קרה. אחרי טיול ממושך במזרח הרחוק, חוויות קסומות וחשיפה לדרכי טיפול עתיקות ומסורתיות, מצאתי את האומץ, הרצון והאמונה ללמוד.

גיליתי כי חכמי העבר מכל העמים הצביעו על כך שלטבע דפוסי התנהגות וקצב מסויימים המתממשים בכל רבדי היקום וכמובן גם בבני האדם. בריאות הינה התוצאה של הרמוניה בין פועלו של האדם לחוקי הטבע. חולי נוצר כתוצאה מהפרה של חוקי הטבע והינו נסיון של כוחות הריפוי של הגוף, הפועלים 24 שעות ביממה מלידה ועד המוות, להשיב את הסדר על כנו.

אפילו הרופא המפורסם ביותר, אינו יכול למעשה לרפא דבר, אך תפקידו להסיר מכשולים בדרך ובכך לאפשר לכוחות הריפוי לבצע את תפקידם.

בטיפול המשלב דיקור ע"פ שיטת הגזעים והענפים, תזונה טבעית, תיקון הרגלי חיים ותשומת לב אישית, מצאתי את הדרך שלי לעזור לאנשים להסיר את המכשולים ולאפשר לטבע לעשות את שלו.

אני לומד וממשיך ללמוד ברצף משנת 1999. התחלתי עם רפואה סינית, הוספתי מקרוביוטיקה ואח"כ איור ודה. בהווה אני מתעניין גם ברפואת הרמב"ם. השילוב של רפואות מסורתיות שונות בקליניקה נותן מענה רחב ומדוייק למגוון גדול של אנשים ומחלות. היכולת לאבחן ע"פי גישות שונות ולטפל במגוון כלים מעשירה ומעמיקה את הטיפול. בהכשרתי אני הוליסטי וגם הטיפול הוא כזה, אך יש לי גם עניין רב וידע לא מבוטל ברפואה מערבית, שמקבלת אצלי התייחסות מכובדות בהקשר ליתרונותיה על פני הטיפול המסורתי. תקופה מסויימת היתה לי קליניקה צמודה למרפאה של רופא ילדים ושיתפנו פעולה, בזמן זה גם עברתי במרפאתו סטאז' לא רשמי ברפואת ילדים. חלק ממורי היו רופאים וגם חלק ממטופלי הם רופאים, אני נעזר בקליניקה בבדיקות ואבחונים רפואיים ונותן למטופליי חוות דעת הוליסטית לגבי המלצות שקיבלו מהרופא המטפל.

לאורך השנים לימדתי והרצתי במוסדות שונים ובמסגרות פרטיות. כתבתי ופירסמתי חומרים והשתתפתי בכנסים. בהדרגה ריכזתי את מירב הפעילות שלי לימי טיפולים בקליניקות ואת שאר הזמן אני משתדל להקדיש למשפחתי המהממת ולאימוני אומנויות לחימה מסורתיות: טאי צ'י, אייקידו, איאיידו (אומנות החרב היפנית) וקצת שיעורי יוגה לשמור על שלום בית…

גם לגלישת גלים שמורה פינה. אחרי שרוב שנות העשרים שלי הוקדשו לגלים, בשנות השלושים שלי אני בגלות מהים (מלבד שני טיולי גלישה, לספרד ולמלדיביים – תודה אשתי, אין כמוך ביקום כולו!).

אסף גולש1

נשוי באושר לעינב ואבא של אגם, עדן ונגה, מתשדל לחיות בהווה ולהכיר תודה על כל רגע, לחקור בנפלאות הבריאה, לעשות את הדבר הנכון, לא להזיק, ללמוד מטעויות ולבקש סליחה, לתרום משהו לקרובים ואולי גם לרחוקים, לטפח את בני ביתי ולאהוב.

הכשרה:

  1. בוגר קורס מאסטר רייקי, פונה, הודו.
  2. בוגר קורס שנתי מעסה בכיר במכללת מאסטרס בהנחיית משה מורנו.
  3. בוגר לימודי רפואה סינית מסורתית (TCM) של ארבע שנים במכללת מדיסין – דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים, מטפל בכיר בשיאצו.
  4. בוגר קורס שנתי של לימודי רפואה סינית עתיקה בשיטת הגזעים והענפים (Stems & Branches) בהנחיית אפרת מורסיאנו.
  5. השתלמות בהולנד בדיקור על פי שיטת הגזעים והענפים בהנחיית פטר ואן קרבל.
  6. בוגר קורס דו שנתי של לימודי דיקור מתקדמים בשיטת C.C.T.M בהנחיית פטר ואן קרבל ואפרת אברמסון.
  7. בוגר קורס שנתי של לימודי תזונה מקרוביוטית בהנחיית אייל שפרינגר וד"ר מירה ניאזוב.
  8. בוגר קורס שנתי התמחות טיפול בילדים בדיקור, פרחי באך ושמנים ארומתרפיים בהנחיית אפרת אברמסון וארם צייג.
  9. בוגר קורס התמחות טיפול במשי בשיטה המשלבת את הידע הסיני והגישה האנתרופוסופית לטיפול בעזרת בדי משי על נקודות הדיקור בהנחיית פטר ואן קרבל.
  10. בוגר קורס שנתי התמחות בבריאות האישה, גניקולוגיה, פריון, הריון, לידה, לאחר לידה, גיל המעבר וטיפול בכל שלבי החיים של המגדר הנשי, בהנחיית ענת ערד ואפרת אברמסון.
  11. בוגר לימודי איורוודה של ארבע שנים בהנחיית עמי ויעל ריין.

נסיון כמטפל ומורה:

  1. מטפל בעיסוי משולב ורייקי משנת 1999.
  2. מטפל בשיאצו ותזונה סינית משנת 2000 ובדיקור וצמחי מרפא משנת 2004.
  3. בין השנים 2005-2006 מטפל ברפואה סיניתבקוסטה ריקה.
  4. מרצה לתזונה סינית ומקרוביוטיקה בקורסהכשרה למטפלים בקמפוס ברושים.
  5. מרכז הקורס"מזון לריפוי" – קורס תזונה סינית, איור-ודה ומקרוביוטיקה למטופלים ולקהל הרחב.
  6. מורה לשנים ג' ו-ד' בתכנית ללימודי הרפואה הסינית העתיקה בפקולטה של האוניברסיטה העברית ברחובות.
  7. מטפל כיום בקליניקות פרטיות בגבעתיים ופרדס חנה.

הרצאות, כנסים מקצועיים והשתלמויות שונות:

  1. מרצה בנושא תזונת תינוקות והמעבר מהנקה/תמ"ל למזון מוצק בסדנאות לקהל הרחב.
  2. ייעוץ תזונתי ובניית תפריט לגני ילדים בהתאמה אישית בגן "מישמש" מושב בני דרור וגן "עולם קטן" בפרדס חנה.
  3. מרצה בקונגרס הבינלאומי השלישי (2011) לרפואה סינית בישראל (ICCM) בתחום תזונת ילדים ותינוקות והתפתחות המוח בתינוקות.
  4. הרצאות לקהל הרחב על תזונה על פי רפואת האיור-ודה
  5. מרצה בכנס השנתי של ברא צמחים וחכמת סין לשנת 2011 בנושא הטיפול בסכרת באמצעות תזונה.
  6. מרצה במסגרת "מועדון המטפל" של העמותה לרפואה סינית עתיקה.
  7. מרצה בכנס השנתי שלעמותת מטפלי אייפק בישראל לשנת 2012 בנושא תזונה והתפתחות המוח.

כתיבה:

פרסום מאמרים וכתבות במגוון כתבי עת מקצועיים ועיתונים שונים, בינהם: רבעון האגודה לריפוי סיני מסורתי, בירחון העמותה לרפואה סינית עתיקה, בעיתון של חברת "עדן טבע מרקט", בירחון "אורז" לרפואה סינית מסורתית של מכללת ברושים, חותם סין – עיתון לרפואה סינית, אתר "סינית" למטפלים ברפואה סינית וכתבות שפורסמו באתר Onlife וראיון טלויזיוני בתכנית הבוקר "בוקר 10" בהנחיית פרופסור רפי קרסו.

תחומי טיפול:

מטפל ומלווה תהליכי ריפוי במחלות מערכת העיכול, סכרת, השמנה, מחלות לב וכלי דם, מחלות אנדוקריניות, גניקולגיה ופריון של האשה והגבר, עייפות וחולשה כרוניים, חולשה חיסונית, מחלות ודלקות חוזרות ומחלות נוירולוגיות. מומחה בטיפול במחלות מערכת עיכול ונשימה (דלקות אזניים, אסתמה, מחלות זיהומיות חוזרות, אדנואידים מוגדלים) של תינוקות וילדים.

קליניקות:

גבעתיים, רחוב המאבק 63, לעלות במדרגות לקומה ראשונה, דירה 3, הדלת מצד ימין.

פרדס חנה, סמטת הלילך 2

הטלפון שלי:

054-4528202

המייל שלי:

asafeit@gmail.com