חלב זרעים ושקדים

תחליפים לחלב פרה
תחליפי החלב המוצעים מטה מתאימים לתינוקות וילדים הסובלים ממצב של לחות עודפת ועל כן נמנעים משתיית חלב פרה. האפקט המלחלח של המשקאות הנ"ל עדין יחסית ומתאים גם לאנשים שסובלים מיובש (בעור, בריאות ובמעיים), במיוחד בעונת הסתיו.

חלב שומשום:
משרים ללילה 3 כפות שומשום, רצוי שומשום מלא (להשיג בחנויות טבע). לסנן ולשטוף. לערבל בבלנדר עם ליטר מים רותחים, לסנן עם מסננת תה ולהכניס מיד למקרר. בזמן שהחלב נח במקרר התאית והמים נפרדים לכן יש לערבב לפני השימוש. אפשר לשמור בקירור עד 3 ימים. בזמן הערבוב בבלנדר אפשר להוסיף פרי יבש כמו תמר או ממתיק כמו לתת אורז/סירופ מייפל.

 

חלב שקדים:
להשרות חופן שקדים במים רותחים למשך שעתיים. מפרידים את הקליפה, שמים את השקדים בבלנדר, מוסיפים ליטר מים רותחים, מערבלים היטב, מסננים עם חיתול ולהכניס מיד למקרר. בזמן שהחלב נח במקרר התאית והמים נפרדים לכן יש לערבב לפני השימוש. אפשר לשמור בקירור עד 3 ימים. בזמן הערבוב בבלנדר אפשר להוסיף פרי יבש כמו תמר או ממתיק כמו לתת אורז/סירופ מייפל. את התאית שנשארת לאחר הסינון ניתן להוסיף למרק או לכל תבשיל אחר.
במקום שקדים טריים אפשר להשתמש בממרח "שקדיה" – שקדים טחונים בכבישה קרה, דומה לטחינה אך לא משומשום אלא משקדים, אפשר להשיג בכל חנויות הטבע. לוקחים כף שקדיה שמים בבלנדר מוסיפים ליטר מים רותחים ומערבלים. להכניס מיד למקרר. בזמן שהחלב נח במקרר התאית והמים נפרדים לכן יש לערבב לפני השימוש. אפשר לשמור בקירור עד 3 ימים.
בזמן הערבוב בבלנדר אפשר להוסיף פרי יבש כמו תמר או ממתיק כמו לתת אורז/סירופ מייפל.

חלב חלבה (טחינה ודבש):
2 כפות של טחינה גולמית בכבישה קרה וכף דבש. לערבל בבלנדר עם ליטר מים רותחים ולהכניס מיד למקרר. בזמן שהחלב נח במקרר התאית והמים נפרדים לכן יש לערבב לפני השימוש. אפשר לשמור בקירור עד 3 ימים.

כל התחליפים לחלב לא מומלצים באופן קבוע לילדים מתחת לגיל שנה ואינם תחליף להנקה או לפורמולה של מזון לתינוקות. אפשר לקנות חלב שבולת שועל או חלב אורז מוכנים ואפילו אורגניים. גם חלב עיזים שעבר הרתחה קצרה היא אפשרות טובה מאחר והוא מתאים יותר למערכת העיכול האנושית.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ רפואי.