מבנה הטיפול במבוגרים (מגיל 11 ועד 120…)

הטיפול בקליניקה משלב את הידע המגיע מן הרפואה הסינית, המקרוביוטיקה, האיור-ודה, ורפואת הרמב"ם.

בפועל הטיפול מורכב מייעוץ בנושאי תזונה ואורח חיים, טיפולי דיקור סיני בשיטת הגזעים והענפים, שימוש בצמחי מרפא סיניים ובצמחי מרפא, שיטות רוקחות שונות ושמנים מרפואת האיור-ודה.

כלים טיפוליים נוספים המשתלבים בטיפול לפי הצורך הם תמציות פרחי באך, שמנים אתריים וטיפולי מגע.

 

מבנה התהליך הטיפולי:

 

לקראת הפגישה הראשונה:

כהכנה לפגישה הראשונה, המטופל יקבל 5 טופסי תשאול אינטרנטיים שישלחו בדואר אלקטרוני. המטופל מתבקש לענות על הטפסים כמיטב יכולתו, ולשלוח חזרה את הטפסים לפחות 48 שעות לפני הפגישה הראשונה.

מטרת התשאול האינטרנטי לאפשר למטופל לענות ביסודיות ולאחר מחשבה על מספר רב של שאלות בתחומים שונים. התשאול מתחיל ברישום פרטים אישיים וכלליים, לאחר מכן המטופל מפרט את הסיבות שהביאו אותו לטיפול ובאילו עניינים הוא מבקש עזרה. המשך התשאול כולל שאלות בתחומים שונים הקשורים לבריאות ולהיסטוריה הרפואית והאישית.

טופסי התשאול האינטרנטיים אינם מחליפים את התשאול המתרחש בפגישה הראשונה, אך הטפסים מהווים תשתית טובה ממנה ניתן למקד ולייעל את התשאול שמתרחש בפגישה הראשונה.

טופסי התשאול האינטרנטיים חוסכים את העלות של פגישת תשאול ומאפשרים להתחיל את הטיפול בפועל כבר בפגישה הראשונה.

 

הפגישה הראשונה:

הפגישה הראשונה נמשכת כשעה ומחולקת לשני חלקים:

  1. חצי שעה ראשונה מוקדשת להכרות, המשך תשאול והעמקה בפרטים, אבחנת דופק ואחריה הדיקור.
  2. בחצי השעה השניה, בזמן הדיקור, אני יוצא מחדר הטיפולים. המטופל שוכב על מיטת הטיפולים עם המחטים בשקט ובהרפיה. ההרפיה חשובה לטיפול ומאפשרת לצ'י לזרום ללא הפרעות. בסיום הדיקור (שנמשך 21 דקות) אני חוזר לחדר הטיפולים, יש סיכום של הפגישה, תיאום של הטיפול הבא ותשלום.

יש מצבים בהם כל הפגישה הראשונה מוקדשת להמשך תשאול והתחלה של ייעוץ, ללא טיפול דיקור.

עלות פגישה ראשונה 400 ש"ח

אחרי הפגישה הראשונה המטופל יקבל בדואר אלקטרוני הנחיות ראשונות לשינויים מומלצים בתזונה, בהרגלי האכילה ובאורח החיים.

 

הפגישה השניה:

הפגישה השניה מתרחשת בדרך כלל כשבוע עד שבועיים לאחר הפגישה הראשונה. משך הפגישה שעה.

חצי שעה ראשונה כוללת הסבר אודות האבחנה והמשך תהליך הייעוץ בתזונה ואורח החיים ושילוב של צמחי מרפא לפי הצורך. בחצי השעה השניה מתבצע הדיקור, באופן זהה לפגישה הראשונה.

ההסבר אודות האבחנה ניתן בשפה פשוטה ומבוסס על העקרונות של הרפואה הסינית והמקרוביוטיקה (מודל היין והיאנג או מודל חמשת האלמנטים), או בשפת האיור-ודה (מודל חמשת האלמנטים ומודל שלושת הדושות). לפעמים ההסבר על האבחנה מבוסס על מודלים או דימויים אחרים. ההסבר על האבחנה חשוב מכיון שזו דרך להבהיר למטופל מה הגורמים שהובילו למצבו הבריאותי וכיצד צריך לפעול כדי לשנות את המצב וליצור איזון.

עלות הפגישה השניה 400 ש"ח.

 

הפגישה השלישית:

הפגישה השלישית מתרחשת בטווח של שבוע עד כחודש מהפגישה השניה. משך הפגישה שעה. העיתוי לפגישה השלישית גמיש ומותאם אישית למצב ולצורך של המטופל/ת.

חצי שעה ראשונה מתחילה בתשאול קצר אודות מצב המטופל/ת, תחושותיו/יה מאז הפגישה השניה, מה הצליח/ה ליישם ולשנות ואיפה נתקל/ה בקשיים ועדכון כללי על מצבו/ה. בהתאם לעדכון שמוסר/ת המטופל/ת ממשיך תהליך הייעוץ. בחצי השעה השניה מתבצע דיקור סיני באופן זהה לטיפולים הקודמים. אם עד פגישה זו לא ניתנו צמחי מרפא והם רלוונטים לטיפול, אז הם יינתנו בפגישה השלישית.

עלות הפגישה השלישית 400 ש"ח.

 

הפגישה הרביעית והמשך טיפול:

התהליך הטיפולי אישי ואין מספר קבוע של פגישות שידוע מראש. תהליך טיפולי יכול להסתיים תוך 2 או 3 פגישות, כאשר המטופל מגיע לטיפול בבריאות יחסית טובה ומעוניין בעיקר בחידוד ושיפור הרגלי התזונה ואורח החיים. במקרים אלו מטרת המטופל בעיקר רפואה מונעת או תיקון של אי סדרים בריאותיים קלים. מטופל מסוג זה יכול להגיע לפגישה נוספת בעתיד הרחוק כדי לעדכן ולתקן הרגלים המהווים נקודות תורפה אצלו או שדורשים תשומת לב מעת לעת.

כאשר המטופל מגיע לטיפול על מנת להתייחס לבעיה רפואית כרונית, אז הטיפול נמשך על פני תקופת זמן בלתי מוגבלת, לפי הצורך. מטרתי לעזור למטופל ולסיים את תהליך הטיפול בזמן הקצר ביותר שמתאפשר, אך בכל זאת ישנם מטופלים שזקוקים לליווי טיפולי לאורך שנים. בד"כ בתהליך טיפולי לטווח ארוך, המרחק בין טיפול למשנהו יכול להיות שבועיים עד חודשיים בין טיפול לטיפול. בדרך כלל בתחילת התהליך המרחק קצר יותר ובהמשך ובהדרגה המרחק בין טיפול לטיפול גדל.

הפגישה הרביעית וכל הפגישות שאחריה, עלותן 400 ש"ח.

 

מדיניות קביעת וביטול תורים:

קביעת תור לפגישה הראשונה מתבצעת בשיחה טלפונית: 054-4528202

קביעת תור לפגישה השניה ואילך מתבצעת במעמד הסיום של הטיפול הקודם.

הודעת SMS המהווה תזכורת למועד ושעת הטיפול נשלחת כ-48 עד 72 שעות לפני מועד הטיפול. המטופל מתבקש לאשר את הגעתו לטיפול לא יאוחר מ-36 שעות לפני הטיפול. מטופל שלא יאשר את הגעתו בזמן, עלול לאבד את התור שנקבע בשבילו.

ניתן לבטל את הטיפול או לשנות את מועד הטיפול עד 36 שעות לפני הטיפול, על ידי שליחת מיסרון SMS, או בשיחה טלפונית.

טיפול שיבוטל פחות מ- 24 שעות לפני מועדו, (הכוונה לביטולים ברגע האחרון מסיבות שונות) יחוייב ב- 50% מעלות הטיפול. במקרים חריגים (מחלה אקוטית פתאומית, תאונה, או כל גורם מפתיע אחר שמונע מהמטופל להגיע לטיפול ללא שליטתו וכנגד רצונו), אז הביטול לא יוביל לחיוב כספי כלשהו.

 

מדיניות תשלום עבור טיפול והחזר כספי מחברות הביטוח:

תשלום אינו אפשרי באמצעות כרטיס אשראי. התשלום עבור הטיפול יינתן במזומן או בהמחאה או בהעברה בנקאית לפקודת אסף פאיט, במעמד הטיפול עצמו. כנגד התשלום תשלח לדואר האלקטרוני של המטופל חשבונית מס/קבלה אלקטרונית של חברת "חשבונית ירוקה". החשבונית מס קבלה מוכרת באופן רשמי על ידי כל הרשויות: מע"מ, מס הכנסה וחברות הביטוח.

הטיפול בקליניקה שלי אינו מוכר על ידי קופות החולים ואי אפשר לקבל בגינו החזרים מקופת חולים. מטופל שיש לו ביטוח בריאות פרטי, והפוליסה כוללת טיפולי רפואה משלימה אצל מטפל מורשה, בעל תעודות מתאימות (שקיימות ברשותי וניתן לבקש ולקבל העתקים סרוקים של התעודה הרצויה בדואר האלקטרוני להגשה לחברת הביטוח), יכול להגיש את החשבוניות מס קבלה לחברת הביטוח ולקבל בגינם החזרים, בהתאם לתעריפים שנקבעו בפוליסה. יש לשים לב שאינני "מטפל בהסדר" עם אף אחת מחברות הביטוח, לכן אם חברת הביטוח מגבילה את קבלת השירות רק למטפלים העובדים איתה בהסדר, אז אני לא עומד בקריטריון הזה ולא יתקבלו החזרים מהביטוח במקרה שתציגו חשבוניות מס קבלה שלי.

מטופל שרוצה בכך יכול לחלק את עלות הטיפול לשני תשלומים שווים, התשלום הראשון ליום בו התבצע הטיפול והתשלום השני לתאריך במרחק 14 יום מהתאריך הראשון.

מטופלים שרוצים להגיע לטיפול והעלות גבוהה מדי בשבילם יקבלו הנחה לפי שיקול דעתי.

צמחי המרפא שאני נותן בקליניקה אינם כלולים במחיר הבסיסי של הטיפול ויש להם עלות נפרדת. במידה ויש הנחה על הטיפול, היא אינה כוללת הנחה כללית על עלות צמחי המרפא. הנחה על צמחי מרפא יכולה להנתן בנפרד ולפי שיקול דעתי.

 

איחולי בריאות ורפואה שלמה!

אסף פאיט